Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J44a25n 24M87a55r23e60k

31. 1. 2024 0:32

Před časem jsem se začetl do sbírky blogů výborného Karla Čapka. V jednom...."Hlas nevlastenecký" popisuje tu milovanou českou kuchyni....

"Chvalte si jí s pošetilou samolibostí vražte do ní ještě jednou tolik vajíček a vepřového a másla a čeho chcete. Je neosvícená, těžkopádná, a bezmyšlenkovitá a středověká. Dnes to není vyjímka.Považte, že mi ve jedné vážené restauraci předhodili toto menu: hovězí polévka s játry, hovězí s koprovkou, uzené maso se zélim a navrch flíčky ze šunkou. Odpustte, to není kuchyně, ale krmení Diomedových koní, kteří, jak známo, žrali maso. Ti, kdo ho snědli, vstávali od jídla jaksi zavalití, lesklí a ovlhlí, a až do večera nabyli schopni žádného idealismu. A tuhle řezničinu ve víceméně fádních variantách mi předhodili ve všech českých hospodách od Václavskéhonáměstí po Dolní Václavice a ještě dál. To je ta tak zvaná vydatná česká strava"

Potud pan Čapek. Můžete s ním souhlasit či nikoliv. Já když přiletím do staré české vlasti si v hospůdkách nedávám tu všemi vychvalovanou svíčkovou, ale vepřové vypečené brabce se zélim a dvěma druhy knedlíků. Potom tři měsíce hubnu právě jen o tom zélim.

0 0
možnosti
Foto

Tohle je ještě dobrý, kdyby svému choti dělala vídeňský řízek, španělského ptáčka, francouzské brambory nebo dokonce nedej bože mexický guláš, to by byl teprve maglajz.

1 0
možnosti
Foto

Až tak úplně neprožívám odkud je jednotlivá surovina, řídím se pocitem chutná nechutná. Ale nedávno má drahá polovička koupila nějaké bílé hroznové víno v půlkilovém balení a na obale se skvěla země původu Namíbie. To se přiznám, že netuším jestli jsem někdy něco z této země vůbec měl.

1 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 18,56
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem zralý muž, který se rychle blíží k věku odpočinku. Mám rád muziku a literaturu. Už jsem toho dost prožil, ale stále mě překvapují nové a nové věci. Občas o nich napíšu píseň, občas nějaký text. Moji přátelé se jimi baví. Tak posuďte sami, jestli mám upřímné přátele.

Seznam rubrik