Jak je nebezpečné být nevěrný

Pan Slušný, muž zralého věku, je nenápadným úředníkem v jedné nenápadné firmě. Jeho život se odvíjí v pravidelných nenápadných cyklech a hlavně v klidu. Až na jednu politováníhodnou událost.

Toho dne přicházel pan Slušný do práce na poslední chvíli, což nebylo vůbec obvyklé. Běžně seděl v kanceláři již čtvrt hodiny před začátkem pracovní doby, a zatímco ostatní kolegové se teprve hromadili u kávovaru, on již pilně zíral do monitoru. Tak se stalo, že se u vchodu málem srazil s kolegou Veselým z vedlejší kanceláře, s nímž se občas ve volném čase věnoval sledování fotbalových zápasů a kulečníku.

„Ahój, co že tak pozdě? Hele, a jak to vypadáš? Co to máš pod okem? Na co nebo na koho jsi to narazil? Nebo ses píchl tágem do oka?“

„Ale to nic, jen jsem se bouchl o dveře, když jsem v noci musel…“ snažil se Jan zastavit hlasitý komentář svého kolegy, protože ostatní kolegové se již otáčeli a se zájmem sladovali scénku u recepce.

„Nekecej, to je nějaká divná výmluva. Tak o co jde?“

„Prosím tě, nedělej tady divadlo, já ti to pak vysvětlím, až půjdeme domů.“

„Tak dobrá, v pět Na růžku, ale nezapomeň, nebo si pro tebe přijdu domů!“

Úderem páté se oba přátelé sešli v útulném podniku a usadili se v koutě nad půllitrem piva.

„Tak to vybal, Honzo! To nebyly dveře, že?“

„Kamaráde, to je dlouhá historie. Víš, jak byl asi před měsícem večírek, vdávala se ta mladá kočka z účtárny.“

„No jasně, ale co to má s tím monoklem společného?“

„No, já jsem ten den byl v práci autem, vezl jsem ho ze servisu, a tak jsem nic nepil. Když to končilo a já už chtěl jet domů, připletla se ke mně Vlastička, víš, taky z účtárny, ta vyvinutá blondýna.“

„No a co ta má s tím společného? Tys to na ni zkoušel a ona ti jednu vlepila?“

„Blbost, vždyť to bylo před měsícem. Jen jsem ji nabídl, že ji svezu domů, je to mým směrem. Byla ráda, a když jsem ji vykládal před jejím bytem, dala mi pusu, jako že moc děkuje.“

„A tys ji pak sbalil! Ty lišáku, ale co by tomu řekla ta tvoje Evička?“

„Ale nesmysl, ostatně Evička by mě zabila, však ji znáš. V klidu jsem dorazil domů. Ale nějaké dozvuky přece jen byly. Ale ne ode mě. Vlastička si to všecko nějak divně vyložila a pak jsem ji začal potkávat podezřele často. A to bylo pořád jak se máš, co děláš a tak. Jednou jsem se s ní srazil ve výtahu a člověče, ona se ke mně přisála a šeptala, že jsem sympaťák, a že bychom mohli zajít na kafe. No, nevěděl jsem, co mám dělat, vždyť je vdaná. Tak jsem jí řekl, že je taky moc fajn, ale že někoho mám a že Evička strašně žárlí, což je konec konců pravda. Naštvala se a od té doby jsem se s ní nebavil. Na tom posledním večírku předevčírem už se mnou nepromluvila ani slovo, ani jsem ji nepotkal, tak jsem myslel, že už mám klid.“

„No a co to má společného s tím monoklem?“ ptal se kamarád Jirka a netrpělivě si pohrával s táckem od piva.

„Ten je ze včerejška. Šel jsem z práce a stavil jsem se u nás v obchodě pro chleba. Když jsem vyšel ven, objevil se přede mnou zničehonic nějaký chlápek, zařval, ať si tu děvku Vlastu nechám, vrazil mi jednu a než jsem se zvedl ze země a posbíral chleby a brejle, byl pryč. Tak to vypadá, že to byl ten její a myslí si, že mu se mnou zahýbá, třeba si všiml, že jsem ji vezl před měsícem domů.“

„No a víš to jistě, že to byl on? Pane vrchní, dejte nám dva rumy!“

„Vím, ona mi pak napsala, že ji to mrzí a že se za něj omlouvá.“

„Tak na to si dáme panáka. No, dej si, to je na mě. Víš, já ti musím něco říct.“

„Copak, taky po tobě jela? Nedivil bych se.“

„Víš, Honzo, to bylo tak. Na tom posledním večírku ses s ní nepotkal, že? No vidíš, já ano. Šel jsem si zapálit ven do parku a ona se tam taky objevila. A byla taková smutná, tak jsem ji zkoušel utěšit. No, a myslím, že se mi to povedlo. Aspoň mi to potom říkala.“

„Jak utěšit? Ty jsi s ní…?“

„Ano, zkrátka jsme se měli chvíli moc rádi, no co jsem měl dělat, byla taková smutná a žádoucí. A nakonec, je to tvoje vina, tys ji odmítl a ona z toho byla celá nešťastná. Člověče, vždyť v tom parku jsi měl s ní být vlastně ty!“

„Cože? Tak ona mu zahýbá s tebou a já za to dostanu po hubě? No to snad není možný!“

„Hele, ber to sportovně. Chtěla tebe a v tom parku se milovala vlastně s tebou. To je jako v případě, kdy jsou snoubenci daleko od sebe, třeba každý v jiné zemi, tak se mohou vzít i na dálku. Nevěstu si vezme někdo jiný v zastoupení ženicha a sňatek je platný. A ta bomba od manžela patřila tomu, kdo čin spáchal, a to jsem já. Takže potrestán jsem byl vlastně já.“

„Ty prevíte, já ti asi ten trest předám, abys z toho neměl trauma!“

„Klid, klid, kamaráde. Pane vrchní, ještě dva rumy! Ber život z té lepší stránky! Chtěla tě přece krásná ženská, a málem to vyšlo! Tak na to buď pyšnej! Chtěla tě? Chtěla! Tak se nediv, že se její manžel na tebe poněkud hněval, i když to pak dopadlo malinko jinak. Chápu, že tě to vzalo, a abys věděl, že s tebou cítím, máš u mě flašku slivovice jako bolestné.“

„Tak tohle jsem ještě neviděl. Takže já jsem jako virtuálně souložil v zastoupení, dostal jsem za to přes hubu a nakonec na to mám bejt pyšnej?! To je zlej sen!“

„Klid kamaráde, přes hubu jsem přece vlastně dostal já, ovšem tak nějak - v zastoupení!“

  

 

Autor: Jaroslav Müllner | úterý 29.6.2021 13:10 | karma článku: 23,80 | přečteno: 951x
  • Další články autora

Jaroslav Müllner

Jak je nebezpečné navštěvovat památky

Jak přibývají léta, stále více mě zajímá historie. Člověku je asi vrozena potřeba vědět, kdo jsem a odkud přicházím. Odkud pramení způsob života, který vedeme. A vydávám se na místa, která v sobě historii nesou.

16.4.2024 v 13:11 | Karma: 16,34 | Přečteno: 374x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Müllner

Jak je nebezpečné milovat českou kuchyni

Paní Jiřinka Spořádaná si přivstala. Dnes je totiž slavný den, její životní soupoutník a spořádaný manžel Petr se právě dnes dožil padesátky a zařadil se tak již neodvratně mezi prostatiky v nejlepších letech.

30.1.2024 v 13:11 | Karma: 20,79 | Přečteno: 452x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Müllner

Jak je nebezpečné reklamovat televizor

Stává se, že lidé přebývají ve svém domě nebo bytě sami. Tyto samotáře lze dělit na několik druhů, na počítačové, televizní, rozhlasové, případně mobilové podle toho, co mají v době samoty doma zapnuto.

31.10.2023 v 13:11 | Karma: 22,67 | Přečteno: 615x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Müllner

Jak je nebezpečné být bez mobilu

Bydlet v paneláku má své výhody i nevýhody. Prostředí je to poněkud uniformní, ale na druhé straně je tu vše, co k běžnému žití potřebujete. Voda, elektřina, plyn, teplo, světlo. Zdánlivé samozřejmosti.

29.8.2023 v 13:11 | Karma: 25,30 | Přečteno: 687x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Müllner

Jak je nebezpečné dodržovat prevenci

Je to už pár let, kdy pan Spořádaný překročil padesátku a postoupil tak do kategorie mužů v nejlepších letech. Popravdě nevěděl, co tato kategorie obnáší a proč se tak vznešeně říká stárnoucím a chátrajícím mužům.

25.7.2023 v 13:11 | Karma: 22,35 | Přečteno: 608x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:22

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 18,56
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem zralý muž, který se rychle blíží k věku odpočinku. Mám rád muziku a literaturu. Už jsem toho dost prožil, ale stále mě překvapují nové a nové věci. Občas o nich napíšu píseň, občas nějaký text. Moji přátelé se jimi baví. Tak posuďte sami, jestli mám upřímné přátele.

Seznam rubrik